Wikia

De Elementen Beheersen is een zeer sterke kracht. Hiermee kan men de natuurelementen (water, vuur, aarde, wind, elektriciteit en ijs) oproepen en beheersen. Net zoals bij Moleculaire Manipulatie is deze kracht te verdelen in verschillende krachten.

De Verschillende TypesEdit

HydrokineseEdit

Hydrokinese.png

The Sea Hag gebruikt hydrokinese.

Hydrokinese is de controle over water. Deze kracht is slechts in drie afleveringen getoond: door The Sea Hag, de Water Demon en The Lady of the Lake, ofwel vrouwe van het meer. Deze kracht is een verzameling van verschillende op water gebaseerde krachten.

PyrokineseEdit

Pyrokinesis.jpg

Vuurballen, een vorm van pyrokinese.

Pyrokinese is de controle over vuur. Omdat ook deze kracht een verzameling is van verschillende op vuur gebaseerde krachten, is deze kracht veel gezien in de loop van de serie. Vuurballen zijn namelijk ook een onderdeel van pyrokinese. Deze vuurballen waren een van de basiskrachten van de vele demonen die in de show te zien waren.

ElectrokineseEdit

Electrokinesis.jpeg

Leo, als Avatar, heeft electrokinese.

Electrokinese is de kracht waarmee je elektriciteit kan oproepen en controleren. Deze kracht is meerdere malen gezien in de loop van de serie. Onder meer  The Elders en The Avatars hadden deze kracht. Toen Leo Wyatt een Avatar was, konden we zien dat hij immuun was voor deze kracht. Ook bestaat er een op elektriciteit gebaseerde vorm van teleportatie.

GeokineseEdit

Geokinesis.jpg

Godin Piper gebruikt geokinese op De Titanen.

Geokinese is de kracht om aarde te controleren. In de serie is deze kracht slechts twee afleveringen te zien geweest. Piper als Gaea heeft hiermee de Titanen weten te verslaan. Neena, een van de belangrijke figuren in seizoen 9, ofwel de stripreeks, bezat deze kracht ook. In de strips is de kracht dus ook meermaals gebruikt.

CryokineseEdit

Cryokinese.jpg

P.Bowen gebruikt cryokinese.

Cryokinese is de kracht om ijs op te roepen en beheersen. Enkel P. Bowen, Prue's vorige leven, en Ludlow hadden deze kracht. De kracht kan zowel aanvallend als verdedigend worden gebruikt. Cryokinese lijkt op Moleculaire Remming, maar het is niet hetzelfde.

AerokineseEdit

Aerokinese.jpg

Shax, op het punt om Prue te vermoorden met Aerokinese.

Aerokinese is de kracht om windvlagen op te roepen en te beheersen. Shax, de huurmoordenaar van The Source, heeft met deze kracht Prue Halliwell vermoord, door haar door een muur te blazen met een sterke windvlaag. Ook omvat deze kracht een vorm van teleportatie , die op wind is gebaseerd.

GebruikersEdit

Pyrokinese Christy Jenkins, Tyler Michaels, Litvack, Serena Fredrick, Jeremy Burns, Cronus, Wyatt Halliwell, Cole Turner, The Source, Dragon Warlock, The Triad, The Avatars, P. Russell en The Evil Enchantress
Hydrokinese The Sea Hag, The Lady of the Lake en de Water Demon
Geokinese

Gaea, Neena en Jeric (limited to sand)

Aerokinese Shax, The Evil Enchantress, Freckles, Demitrius en Gaea
Electrokinese Leo Wyatt, Athena (met haar drietand), Shocker Demon, The Evil Enchantress, Chris Halliwell, The Elders, The Avatars, Necron, Brent en Demitrius
Cryokinese Ludlow en P. Bowen

Around Wikia's network

Random Wiki