Wikia

CharmedEdit

Charmed was een Amerikaanse televisieserie van de zender WB (in Nederland uitgezonden op de zender Net 5
Charmed Season 1

Charmed Hoofdpersonen seizoen 1-3

Charmed Season 4

Charmed Hoofdpersonen seizoen 4-8

enn in België op de zender 2BE) die acht seizoenen te zien was. In de Verenigde Staten kwam de eerste aflevering Something Wicca This Way Comes op 7 oktober 1998 op de buis. Deze pilotaflevering werd door maar liefst 7,7 miljoen mensen bekeken. Charmed was daarmee lange tijd de best bekeken pilot van een televisieserie op de WB. Charmed was vanaf het begin een populaire serie en bezorgde The WB hoge kijkcijfers. De laatste aflevering, Forever Charmed, werd in Amerika op 21 mei 2006 uitgezonden en werd door 5 miljoen mensen bekeken.

De serie liep in totaal acht seizoenen, met een totaal van 178 [[Categorie:Afleveringen|afleveringen].

VerhaalEdit

Seizoen 1Edit

Op een stormachtige nacht aan het einde van de jaren 90 keert Phoebe Halliwell terug naar haar ouderlijk huis in San Francisco, waar ze weer intrekt bij haar zussen: Piper en Prue (voluit: Prudence). Het huis waar ze wonen is al eeuwen in de familie. Diezelfde nacht ontdekt Phoebe op de zolder van het huis, waar ze als kind nooit mochten komen, een oud boek met op de voorkant een Triquetra. Na de laag stof ervan af te hebben geblazen slaat Phoebe het boek open en leest de eerste bladzijde:

Hear now the words of the witches,

The Secrets we hide in the night;

The oldest of gods are invoked here,

The great work of magic is sought.

In this night and in this hour,

I call upon this ancient power

Bring your powers to we sisters three,

We want the power, Give us the power!

Deze Spreuk betekent:

Hoor nu de woorden van de heksen, De geheimen die we verborgen in de nacht. De alleroudste goden worden hier aangeroepen, De grote gave der magie wordt gezocht. In deze nacht en in dit uur, roep ik de Oude Macht aan. Geef je macht aan ons drie zusters, Wij willen de macht, Geef ons de macht.

Hiermee roept Phoebe, zonder dat ze het weet, oeroude krachten op die bezit nemen van elke zus. Al gauw daarna ontdekken ze alle drie een eigen kracht te hebben. Hoewel iedereen en ook zijzelf in het begin sceptisch zijn, verandert al snel hun mening. Met het oplezen van deze spreuk heeft Phoebe namelijk niet alleen hun krachten opgeroepen, maar ook het magische veld rondom hen vernietigd. Ze zijn nu zichtbaar voor het Kwaad en dat wil maar wat graag de zusjes uitroeien.

In de rest van seizoen 1 ontdekken de zussen meer over hun afkomst. De drie zusjes blijken af te stammen van een lange lijn heksen, ooit gestart door hun verre voormoeder Melinda Warren. Hun moeder, Patty, beschikte ook over het vermogen de tijd stil te zetten en hun grootmoeder Penny over telekinese. Samen zijn de drie de 'Magische Machten' aka 'The Charmed Ones'. Deze machten zijn oeroud en bestaan uit drie delen, elk een zusje. Apart van elkaar zijn ze sterk, maar samen zijn ze haast onoverwinnelijk.

Het bestaan van een heks is echter niet alles en het laat dingen aan de zusjes zien die ze misschien liever niet hadden willen zien. Zo blijkt Pipers verloofde Jeremy eigenlijk een warlock te zijn, die maanden zat te wachten om de zusjes te vermoorden.

In hun leven als heks bestaat er nog een taak, behalve het redden van de wereld. Zo zijn er Onschuldigen in het leven; mensen die nergens iets vanaf weten, maar door het Kwaad als doel worden beschouwd en dus vroeg of laat worden vermoord. De zusjes leren al snel wie wel en wie geen Onschuldige is. Ze doen alles wat ze kunnen om zo'n Onschuldige te beschermen en meestal lukt het ook wel. Soms verliezen ze een Onschuldigen, maar de Halliwells weten dat ze niet moeten treuren. Aan het eind van het seizoen 1 verliezen de zusjes Andy, de liefde van Prue. En Prue lijdt hieronder. Ze ontdekken tevens dat Leo, hun klusjesman, in werkelijkheid de Whitelighter is die aan hen is toegewezen

Around Wikia's network

Random Wiki