Wikia

"Ik zal terugkomen! Angst komt altijd terug!"
Barbas tegen Phoebe en Paige
Barbas
121 460x325.jpg
Barbas, de demoon van angst.

Alias

  • Demoon van Angst

Soort

Demoon (hoog niveau)

Actieve krachten

Bezigheden

  • Heksen doden met hun angsten.

Thuis

Loyaliteit

VERSCHIJNINGEN

Seizoen 1

Seizoen 2

Seizoen 5

Te veel parameters

Barbas. ook wel de Demoon van Angst genoemd, is een van de krachtigste vijanden van de Charmed Ones. Hij heeft de gevaarlijke krachten om angsten van personen te lezen, en deze angsten kan gebruiken om de personen te doden.

GeschiedenisEdit

Oorspronkelijk was Barbas gebonden aan de Onderwereld. Hij kon slechts om de 13 eeuwen voor 24 uur terugkeren naar de Aarde, op vrijdag de 13de. Als hij er in die 24 uur in slaagde om 13 ongetrouwde heksen te vermoorden, zou hij voor eeuwig op Aarde kunnen blijven.

From Fear to EternityEdit

Barbas verscheen terug op Aarde na de 13 eeuwen op vrijdag de 13de. Eerst vermoordde hij Tanjella, door haar angst voor levend begraven worden in een aardbeving tot leven te brengen. Daarna vermoordde hij Zoe, door zijn kracht te gebruiken om een vuur te starten in haar appartement, omdat Zoe bang was voor vuur. Ze stierf aan een hartaanval.

Daarna ging Barbas achter de Magische Machten aan. Hij probeerde eerst Prue te verdrinken in de douche, maar Andy kwam net op tijd binnen. Later ontdekte Barbas dat Phoebe's grootste angst was om een zus te verliezen. Hij lokte Phoebe, die toen bij een makelaarskantoor werkte, naar een huis met een zwembad en bond haar vast. Dan belde hij met haar gsm naar Prue, en vervormde zijn stem om net als Phoebe te klinken. Hij vertelde Prue, zich voordoend als Phoebe, dat hij vastzat bij een huis en vroeg of Prue hem kon komen halen. Prue kwam, en Barbas gooide haar in het zwembad terwijl Phoebe gedwongen was om toe te kijken. Prue verdronk bijna, maar Patty, de moeder van de Magische Machten, verscheen aan haar en hielp haar om haar angst te overwinnen. Doordat Prue haar angst overwon, werd Barbas verbannen naar het Vagevuur.

Ms. HellfireEdit

Barbas slaagde erin om terug te keren naar de Aarde door een deal te maken om voor 24 uur terug naar de Aarde keren. Indien hij erin slaagde om in die 24 uur 13 heksen te doden, zou zijn terugkeer permanent worden. Barbas huurde Bane Jessup in om de 13 heksen te doden, maar Bane huurde hiervoor Ms. Hellfire in, een professionele huurmoordenares.

Around Wikia's network

Random Wiki